Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Snímač teploty a senzor koncentrace nebezpečných plynů pro karavany
Indrák, Dominik ; Urbanec, Tomáš (oponent) ; Frýza, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá navržením, vyrobením a naprogramováním zařízení (vybrání vhodných komponent, navržení a vyrobení desky plošných spojů, napsání obslužného firmawaru pro MCU), které bude sloužit pro měření nebezpečných plynů LPG, teploty a vlhkosti v karavanech pro firmu Cutter Systems spol. s.r.o. Pro komunikaci a odesílání naměřených hodnot bude sloužit rádiové rozhraní v kmitočtovém pásmu 863-870 MHz, popřípadě asynchronní komunikace UART. V dalších částech bude popsán návrh příslušného hardwaru, výběr krabičky pro umístění zařízení a postup psaní firmwaru.
Pohonné hmoty v 21. století
Lébl, Jan ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na uvedení přehledu jednotlivých druhů pohonných hmot používaných v současné době pro zážehové i vznětové spalovací motory. Okrajově se dotýká také tématu paliv užívaných pro palivové články. Práce se dále zabývá složením jednotlivých druhů pohonných hmot, jejich vlastnostmi a ekologickými aspekty jejich použití. Závěr práce je zaměřen na stanovení vývojových trendů v oblasti pohonných hmot a perspektiv rozšíření daných druhů v budoucnosti.
Plynná paliva pro zážehové motory
Přibyl, Zdeněk ; Czakó, Alexander (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V bakalářské práci je zhotoven přehled alternativních plynných paliv pro zážehové spalovací motory. U těchto paliv jsou uvedené jejich vlastnosti a výroba, nejdůležitější komponenty vozidel, infrastruktura čerpacích stanic. U jednotlivých paliv jsou zhodnoceny jejich vlastnosti a parametry. U CNG je provedeno srovnání s naftou. V závěru této bakalářské práce je naznačeno využití plynných paliv v budoucnu
Alternativní a hybridní pohony automobilů
Trněný, Pavel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá alternativními palivy pro spalovací motory, hybridními pohony automobilů a v neposlední řadě také elektromobily. Vytváří přehled v současné době používaných alternativních technologií pohonů automobilu.
Polarizační vlastnosti optovláknových mřížkových senzorů
Babieska, Lukáš ; Šifta, Radim (oponent) ; Urban, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá sledováním vlivu fixace optovláknových mřížek v celé délce na jejich polarizační závislost. Mimo to byl sledován i vliv primární ochrany a parametrů optovláknových mřížek na jejich vlastní polarizační závislost. V teoretické části diplomové práce je stručně popsán historický vývoj optovláknových mřížek, používané typy optovláknových mřížek a rovněž jsou zde podrobně popsány principy polarizační závislosti optovláknových mřížek a mechanismy vzniku polarizační závislosti optovláknových mřížek. V praktické části diplomové práce jsou navrženy vhodné měřící metody pro měření polarizační závislosti optovláknových mřížek. Dále jsou tyto metody optimalizovány a využity pro měření vlivu fixace na polarizační závislost optovláknových mřížek. Měření vlivu fixace pak bylo provedeno pro mnoho různých metod fixace optovláknových mřížek, přičemž byla vyhodnocena míra polarizační závislosti optovláknových mřížek pro každou z jednotlivých metod fixace. Závěr praktické části diplomové práce je věnován podrobnému shrnutí dosažených výsledků.
Alternativní pohon automobilů
Novosád, Jan ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
V této práci je zpracován přehled perspektivních alternativních pohonů silničních vozidel. U jednotlivých pohonů jsou uvedeny a okomentovány jejich základní charakteristiky, výhody a nevýhody a problémy spojené s jejich využitím ve vozidlech. Práce je zaměřena na plynové motory, elektromobily, hybridní pohony a vodík, tedy na nejpravděpodobnější pohony budoucnosti.
Spalovací komora Stirlingova motoru o výkonu do 3 kW
Matuška, Petr ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o konstrukčním návrhu spalovací komory Stirlingova motoru. V úvodu práce stručně popisuji historii a dále praktické využití Stirlinova motoru v současnosti. V následující části jsou vysvětleny rozdíly mezi teoretickým a reálným cyklem a princip beta modifikace Stirlingova motoru. V další části se věnuji výpočtu spotřeby paliva a vzduchu a porovnání paliv mezi sebou. Navržená konstrukce vychází nejen z výpočtu paliva a vzduchu, ale také přestupu tepla mezi spalinami a předehřívaným vzduchem. Poslední část práce se věnuje výpočtu proudění LPG a modelu proudění spalovací komorou.
Paliva pro spalovací motory
Vrbický, Jiří ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá základními vlastnostmi paliv pro spalovací motory. Především jejich vlivem na termickou účinnost. Dále je zde uvedeno rozdělení paliv a jejich porovnání z hlediska ekologického, ekonomického a technologického. Zabývá se palivy konvenčními (benzín, motorová nafta) a palivy alternativními (zemní plyn, propan-butan, vodík, bionafta, bioplyn, metanol, etanol).
ALTERNATIVE PROPULSION FOR AIRCRAFT OF GENERAL AVIATION CATEGORY
Kaddour, Mirvat ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Air transport as all other transport contributes in producing emissions greenhouse gases, which is the main reason of climate changes. The doctoral thesis is focusing on possibility of using alternative energy source (fuel, motor) in aviation in order to reduce emission produced by aircraft. The area that has been working on is general aviation in particular aircraft of categories LSA and VLA. Three options, alternative source of energy, will be discussed. First is using LPG fuel, another is electric motors, and last adding catalytic converter to the exhaust system. For each of them will be mentioned there advantages and disadvantage, the main change in aircraft propulsion or exhaust system, and the different in aircraft performance due to these changes.
Design přenosného generátoru na nedoplňovatelné LPG kartuše
Vevera, Tomáš ; Křenek, Ladislav (oponent) ; Sovják, Richard (vedoucí práce)
Tématem této práce je design přenosného generátoru na nedoplňovatlné LPG kartuše, cílem je tedy vytvořit lehký mobilní zdroj elektřiny. Toho bylo dosaženo použitím rotačního motoru. Přidáním power banky do generátoru je dosaženo širšího využití tohoto zařízení. Návrh splňuje ergonomické i funkční požadavky, výsledné tvarování se snaží oslovit potenciální uživatele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.